Hovedtrener 2015-08-07 12:46:52

Skileik gruppen

Skileik Aron Skiklubb

Skileik hver mandag (utenom skolens vinterferie) kl. 17:55 - 19:30

Se vår FACEBOOKGRUPPE for løpende informasjon!

Starter opp så fort Drammen Skisenter åpner for sesongen!

Oppmøte ved Aronbua - der hvor oppslagstavla til Aron Skiklubb står.

Vi holder på ca. 1,5 timer i Shantyheisen. Husk på å registrere barna og be om å få vest.
(alle barn som er med på skileiken tar på seg vest).

Det vil være 4-5 voksne fra klubben som aktiviserer barna.

Vi satser på uformell, grunnleggende skiopplæring.

Skileik er grunnsteinen for videre kjøring i gruppene: TWIN-TIP - SNOWBOARD - ALPINT – OSV
Vi vil ta med utøverne over til de andre gruppene når de har kommet til et nivå som er høyt nok for dette og de selv ønsker J

Hvorfor skileik
Ekte leik er effektiv læring. I skileik skjer læringen i et spennende og utfordrende bevegelseseldorado, som stimulerer til gjentatte forsøk. Gjentagelsene er det som mer enn tusen ord bedrer balansegrunnlaget og derigjennom ferdigheten. I skileik læres ulike ferdigheter fordi det er bruk for dem. Spenningen er selve drivkraften i all barnelek. I skileik skal barna finne utfordringer som ligger akkurat på grensen av hva de tør. Barna skal selv velge hva de har lyst til å gjøre, og hvor vanskelig det skal være. Med skileik er det gøy å stå på ski.

Forutsetninger
Det er en forutsetning for å delta at man behersker skitrekket og kan klare å komme seg ned bakken med egen hjelp. Hvis man ikke klarer dette må foreldre/foresatte være med. Vi håper ellers at foreldre/foresatte er med i bakken, dette bidrar til økt trivsel.

Rekruttgruppe - FUN GRUPPE
For de som vil ha litt mer utfordringer er det mulig å bli med på trening til Rekrutt som hovedsakelig trener i Kjøsterudbakken. Rekruttgruppen har blant annet en del frikjøring.

Se her for informasjon om FUN gruppen